Peter Larsen Kaffe og Arla Pro indgår strategisk og værdiskabende partnerskab for at inspirere til bedre kaffe- og mælkeoplevelser. Fælles for de to virksomheder er tilgang til rådgivning, knowhow og stærke brand koncepter med fokus på kvalitet og ansvarlighed.
Kaffe og mælk er en uundværlig kombination for mange kaffeelskere og formålet med partnerskabet mellem Peter Larsen Kaffe og Arla Pro er at inspirere til gode smagsoplevelser, hvor kvalitetskaffe og den rigtige mælk går hånd i hånd.
-Kaffe og mælk hænger naturligt sammen, og med samarbejdet kan vi tilgå vores fælles kunder med størst mulig kompetence. Vores ønske har været at finde en samarbejdspartner, der har en lige så ambitiøs tilgang til partnerskaber, som vi har i Arla Pro, og som evner at få helheden til at blive større end de enkelte dele, fortæller Kamilla Korsgaard Svane, Head of Foodservice, Arla.
-Der er klare ligheder mellem Arla og Peter Larsen Kaffe. Især når det gælder bæredygtighed og ønsket om partnerskaber. Vi har også meget sammenlignelige tilgange til vores kunder, hvor vi begge arbejder for at bruge vores faglighed og rådgivning til at bygge muligheder, uddyber Jesper Otte Christiansen, Key Account Manager Arla Pro.
Sensoriske kaffekompetencer og vidensdeling
Hos Peter Larsen Kaffe vil man især skabe værdi gennem knowhow, vidensdeling og de stærke kaffekompetencer.
-For os er smag og kvalitet essentielt. Derfor er vores konsulenter sensorisk uddannede i kaffe, så de kan rådgive kunder bedst muligt om alt fra valg af kaffebønner til maskiner – og samtidig hvordan mælken fungerer bedst på kaffemaskinerne. Partnerskabet giver mening på flere niveauer, og vi komplimenterer hinanden perfekt i forhold til kaffeoplevelsen som helhed, tilføjer Lars Nørskov, Head of Out of Home hos Peter Larsen Kaffe.
Arla Pro og Peter Larsen Kaffe ser frem til at møde markedet og fælles kunder sammen for i fællesskab at løfte kaffe- og mælkekoncepterne til nye højder. De to virksomheder forventer, at der vil være forskellige tiltag og aktiviteter, der kan opleves i 2025. Blandt andet indgår Arla Pro’s mælk allerede i Peter Larsen Kaffe & Woody’s mobile kaffebarer.