Q-Interline A/S har solgt analyseinstrumenter i 44 forskellige lande. Senest har virksomheden fået en ordre fra den største saudiarabiske mejerigruppe til et af deres sites i Egypten, som er en del af MENA-distriktet.
Kontakten til denne mejerigigant opstod på Anuga-messen i Köln i marts i år, for under tre måneder siden, hvor et helt team af ingeniører, produktionsansvarlige samt indkøbschef fra mejerigiganten besøgte Q-Interlines stand.
-Det er en beslutningsproces, der er gået umådeligt stærkt i en branche med nogle gange op til flere års lange beslutningsprocesser, fortæller CEO hos Q-Interline A/S, Martin Henriksen.
-Vi havde over flere omgange en tæt dialog på messestanden og vores forklaring og demonstration af, hvordan DairyQuant GO virker, ledte til dette salg selv uden en prøveperiode for kunden, tilføjer han.
Mejerigiganten har købt en DairyQuant GO mælkeanalysator til måling af blandt andet ostemælk og med salg af en DairyQuant GO vil Q-Interline få løbende salg af Pivetter, og der er potentiale for at sælge en supportaftale med cloudbaseret overvågning af instrument og kalibreringer.
Den korte salgstid understreger endnu engang, hvor stor interessen for Q-Interlines vedligeholdelsesfrie mælkeanalysator er i markedet.
Det er det første analyseinstrument Q-Interline sælger til denne mejerigigant, og dermed har Q-Interline fået en ny stor kunde i hus. Det giver Q-Interline et stort potentiale både for salg af flere at-line instrumenter men også til salg af InSight Pro til måling direkte i proceslinjen.